עמדת טעינה איוניק 5

עמדת טעינה 32 אמפר 22kW

  • עמדת טעינה עם חיבור Type 2
  • הספק טעינה מקסימלי של 22 קילו ואט - 32 אמפר 
  • כבל טעינה באורך 6 מטרים
  • שליטה על ידי אפליקציה וניהול זמני הטעינה, זרם הטעינה ועוד. התחברות עם בלוטוס
  • עומדת בתקן האירופאי CE המחמיר ביותר בעולם
  • דירוג אטימה גבוה במיוחד למים ואבק: IP65
  • שנתיים אחריות מלאה בתקנה ע"י חשמלאי מוסמך
  • משלוח לכל הארץ בעלות של 49.90 ש"ח בלבד

    למידע נוסף:

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.


    או התקשרו:
    077-997-1188

    יונדאי איוניק 5 זכה לתשומת לב משמעותית כרכב חשמלי מבטיח המציע טווח וביצועים מרשימים. אחד ההיבטים המרכזיים בבעלות על רכב חשמלי כמו Ioniq 5 הוא היכולת לטעון אותו ביעילות, הן בבית והן בדרכים. עמדות הטעינה ממלאות תפקיד מכריע במתן נוחות למשתמשי רכב חשמלי, ומשפיעות ישירות על חווית הנהיגה הכוללת.

    עם עלייתם של כלי רכב חשמליים, מגוון רחב של אפשרויות טעינה זמינות כעת. ה-Ioniq 5 מיועד לטעינה קלה ומגיע עם כבל טעינה נייד 120 וולט הניתן לחיבור לשקע ביתי רגיל. בנוסף, הרכב משתמש בתקן CCS (Combined Charging System), המאפשר טעינה הן בעמדות טעינה איטיות והן בעמדת טעינה מהירה של AC.

    לטעינה מהירה עוד יותר, גרסת הסוללה ארוכת הטווח של ה-Ioniq 5 תומכת בטעינה בעמדות DC של 350 קילוואט, ומציעה זמן טעינה מופחת משמעותית מ-10 ל-80% תוך 18 דקות בלבד. הזמינות של אפשרויות טעינה שונות מאפשרת לבעלי Ioniq 5 לשלב בצורה חלקה שימוש ברכב חשמלי בחייהם ותורמת לאימוץ ההולך וגובר של פתרונות תחבורה ברי קיימא.

    סקירה כללית של עמדות הטעינה של Ioniq 5

    יונדאי איוניק 5 הוא רכב חשמלי המציע למשתמשיו מערכת טעינה מתקדמת ויעילה. חלק זה יכסה את המאפיינים העיקריים של עמדות הטעינה של Ioniq 5 ואת היתרונות שהן מספקות לבעלי רכב חשמלי.

    תכונות עיקריות

    • תקני טעינה: ה-Ioniq 5 משתמש בתקן Combined Charging System (CCS), המורכב מיציאת כניסת AC ו-DC משולבת. החלק העליון של הכניסה מיועד למחבר מסוג 2, המשמש בעת טעינה בבית או בנקודות AC איטיות ומהירות ציבוריות.
    • קיבולת סוללה ומהירות טעינה: ה-Ioniq 5 מציע שתי אפשרויות סוללה: גרסת סוללה לטווח ארוך (72.6 קילוואט) וסוללה בטווח סטנדרטי. הסוללה ארוכת הטווח, נטענת בעמדת DC של 350 קילוואט, יכולה להיטען מ-10% ל-80% תוך 18 דקות בלבד. מ-5 דקות בלבד של טעינה, ה-Ioniq 5 יכול להוסיף עד 111 ק"מ של טווח.
    • מיקומי טעינה: ניתן להטעין את ה-Ioniq 5 בבית באמצעות שקע ביתי רגיל, בעמדות טעינה בעבודה או בעמדות טעינה ציבוריות הממוקמות במקומות אסטרטגיים כגון סופרמרקטים וחניונים ציבוריים.

    הטבות לבעלי רכב חשמלי

    1. אפשרויות טעינה גמישות: בעל רכבים יכולים להטעין את Ioniq 5 בבית, בעבודה או בדרכים. גמישות זו מבטיחה שנהגים יכולים לשמור בקלות על הרכב שלהם ללא חיפוש אחר מיקומי טעינה ספציפיים.
    2. יכולות טעינה מהירה: ל-Ioniq 5 יש יכולת טעינה מהירה, המאפשרת לנהגים להטעין במהירות את רכבם במהלך הפסקות קצרות או נסיעות ארוכות יותר. תכונה זו חוסכת זמן ומפחיתה חרדת טווח עבור בעלי רכב חשמלי.
    3. זמינות רחבה של עמדות טעינה: מכיוון שה-Ioniq 5 משתמש בתקן טעינה משותף (CCS), בעלים יכולים לגשת לרשת עצומה של עמדות טעינה, מה שמקל על מציאת מקום נוח לטעינה.
    4. יעילות טעינה: מערכת הסוללות 800 V של הרכב החשמלי מבטיחה טעינה יעילה ומהירה, ומפחיתה את זמן ההמתנה לטעינה מלאה.

    איוניק מספק תכונות מתקדמות ואפשרויות טעינה ידידותיות למשתמש, Ioniq 5 נועד לתת מענה לצרכים של בעלי רכב חשמלי. הזמינות הנרחבת של עמדות הטעינה ויכולות הטעינה המרשימות הופכות את הנהיגה ב-Ioniq 5 לחוויה מהנה ונוחה.

    סוגי עמדות טעינה

    טעינה ברמה 1

    טעינה ברמה 1 משתמשת בשקע ביתי רגיל עם חיבור 120 וולט לטעינת יונדאי איוניק 5. אמנם שיטה זו נוחה ואינה מצריכה התקנת תשתית נוספת, אך זוהי האפשרות האיטית ביותר, המספקת קצב טעינה של כ טווח 5 ק"מ לשעה. טעינה ברמה 1 מתאימה בעיקר לשימוש לילה ולמצבי חירום כאשר אין אפשרויות טעינה אחרות זמינות.

    טעינה ברמה 2

    עמדות טעינה ברמה 2 משתמשות בחיבור 240 וולט כדי לספק טעינה מהירה יותר ליונדאי איוניק 5 בהשוואה לרמה 1. היא דורשת מחבר סוג 2 ונמצאת בדרך כלל במקומות טעינה פופולריים כמו בתים, מקומות עבודה וחניה ציבורית המון. קצב הטעינה לרמה 2 נע בין 30 ל-60 ק"מ טווח לשעה, בהתאם לתפוקת הכוח של העמדה ולקיבולת המטען המשולב של הרכב. טעינה ברמה 2 אידיאלית עבור הגדרות טעינה לשימוש יומיומי, ומציעה חווית טעינה מעשית ומהירה יותר.

    כמה גורמים חשובים שיש לקחת בחשבון בעת שימוש בטעינה ברמה 2:

    • התקנה ביתית: נדרש מעגל ייעודי, וייתכן שיידרש חשמלאי מקצועי להתקנה נכונה.
    • מהירות טעינה: מטענים שונים ברמה 2 יכולים לנוע בין 3.6 קילוואט ל-22 קילוואט ומעלה, מה שמשפיע על זמני הטעינה.
    • סוג מחבר: יונדאי Ioniq 5 דורש מחבר סוג 2 לטעינה ברמה 2.

    טעינה מהירה DC

    טעינה מהירה DC, הידועה גם בשם טעינה מהירה, היא האפשרות המהירה ביותר הזמינה, באמצעות מחבר CCS עבור יונדאי Ioniq 5. סוג זה של עמדת טעינה נמצא בדרך כלל לאורך כבישים מהירים או במקומות אסטרטגיים, כגון מרכזי קניות, שבהם בעלי רכבים חשמליים עם טווח מורחב יכולים להטעין במהירות את הסוללות שלהם.

    הסוללה ארוכת הטווח של יונדאי איוניק 5 (72.6 קילוואט) תומכת בזמני הטעינה הבאים:

    • עמדת 350 קילוואט DC: זמן טעינה של 18 דקות מ-10% ל-80% קיבולת, עם טעינה של 5 דקות המספקת כ-111 ק"מ של טווח נוסף.
    • עמדת 50 קילוואט DC: זמן טעינה של שעה אחת מ-10% ל-80% קיבולת, עם הפעלת טעינה של 5 דקות שמציעה כ-28 ק"מ של טווח נוסף.

    עמדות טעינה מהירה DC עשויות להשתנות בהספק, ובכך להשפיע על מהירות הטעינה. מתקנים אלה ממלאים תפקיד חיוני בעת נסיעה למרחקים ארוכים והם חיוניים לצמצום זמני הטעינה.

    התקנה ותחזוקה

    התקנת עמדת טעינה ביתית

    כאשר מתקינים עמדת טעינה ביתית ליונדאי איוניק 5, חשוב לבחור את ציוד הטעינה המתאים. ה-Ioniq 5 תואם למחבר מסוג 2, ומטען ברמה 2 מומלץ לזמני טעינה מהירים יותר. למטען טיפוסי ברמה 2 לוקח בערך 8 שעות לטעון את הרכב מ-10% ל-100%. לפני ההתקנה, שקול את הדברים הבאים:

    • מיקום: ודא שעמדת הטעינה קרובה למקום החניה וליציאת הטעינה של הרכב.
    • מתח ואמפר: בדוק שהתשתית החשמלית יכולה לתמוך במטען ברמה 2, שבדרך כלל דורש שקע 240V ומפסק חשמלי ייעודי.
    • עזרה מקצועית: הזמינו חשמלאי מוסמך כדי להתקין את המטען בצורה נכונה ובטוחה.

    תחזוקת עמדת טעינה ציבורית

    אחזקת עמדות טעינה ציבוריות היא חיונית כדי להבטיח את האמינות והיעילות של תשתית הטעינה של הרכב החשמלי. עמדות הטעינה ציבוריות עבור ה-Ioniq 5 משתמשות בתקן הטעינה CCS, המורכב מיציאת כניסת AC ו-DC משולבת עבור מחברים מסוג 2. בדיקות ונהלי תחזוקה רגילים כוללים:

    1. בדיקה: בדוק מעת לעת את כל הרכיבים עבור בלאי, נזק או פגמים. זה כולל כבלים, מחברים ויחידות דיור.
    2. ניקוי: שמור על ניקיון עמדות הטעינה על ידי הסרת אבק, לכלוך ופסולת מיציאות מחברים, כבלים ומאזורים שמסביב.
    3. עדכוני תוכנה: ודא שהתוכנה של עמדת הטעינה מעודכנת, שכן עדכונים עשויים לכלול תיקוני באגים חשובים או שיפורי ביצועים.
    4. דווח על בעיות: עודדו את המשתמשים לדווח על כל בעיה או תקלה באופן מיידי, מה שמאפשר פתרון מהיר יותר ומזעור זמן ההשבתה.

    עם נהלי התקנה ותחזוקה נכונים, עמדות טעינה ביתיות וציבוריות יכולות לספק דרך יעילה ואמינה לבעלי יונדאי איוניק 5 להטעין את רכביהם. תשתית מוצקה זו תתמוך בצמיחה והתרחבות של כלי רכב חשמליים בישראל.

    התפתחויות וחידושים עתידיים

    טכנולוגיות טעינה חכמות

    ככל שהאימוץ של רכב חשמלי עולה, כך גם עולה הדרישה לפתרונות טעינה מהירים ויעילים יותר ליונדאי איוניק 5. תחום מרכזי אחד שמתפתח כל הזמן הוא טכנולוגיות טעינה חכמות. השימוש בפתרונות תוכנה וחומרה מתקדמים יכול לעזור לייעל ולנהל את הטעינה כדי להפחית את זמני ההמתנה, למזער את הלחץ על רשת החשמל ולהוזיל את עלות הבעלות הכוללת.

    לדוגמה, הפיתוח של טכנולוגיית Vehicle-to-Grid (V2G) יאפשר ליונדאי Ioniq 5 לא רק לשאוב חשמל מהרשת אלא גם לספק אותו בחזרה בעת הצורך. גישה חדשנית זו עשויה לסייע בייצוב רשת החשמל בזמנים של שיא הביקוש ולספק זרם הכנסה משני לבעלי רכבים חשמליים.

    עמדות להחלפת סוללה

    פיתוח מבטיח נוסף בתעשיית הרכב החשמלי הוא הרחבת העמדות להחלפת סוללות. הרעיון הוא להציע לנהגים את האפשרות להחליף את הסוללות המרוקנות שלהם לטעונות במלואן, ולצמצם את זמני הטעינה לדקות בלבד. למרות שעדיין חדשה יחסית, לטכנולוגיה זו יש פוטנציאל לייעל את תהליך הטעינה ולהפוך אותו לנוח יותר עבור נהגי יונדאי איוניק 5.

    עד היום, עמדות החלפת סוללות יושמו בעיקר בכלי רכב חשמליים קטנים יותר כמו קטנועים ואופנועים. עם זאת, חברות בודקות כעת את ההיתכנות של מתן שירות זה לכלי רכב גדולים יותר כמו יונדאי איוניק 5. ככל שהטכנולוגיה מתפתחת וצוברת אחיזה, היא עשויה להפוך ליותר ויותר כדאית כפתרון טעינה עתידי עבור כלי רכב חשמליים.

    לסיכום, נוף הטעינה של כלי רכב חשמליים מתפתח ללא הרף עם הצמיחה בטכנולוגיה ובחדשנות. ככל שיונדאי Ioniq 5 ודגמים דומים צוברים פופולריות, הדרישה לפתרונות טעינה חכמים ויעילים יותר תמשיך לגדול, מה שיוביל להתפתחויות מרגשות בטכנולוגיות הטעינה החכמות ולהופעה הדרגתית של עמדות החלפת סוללות.

    כותב המאמר: סהר אוחיון

    כותב ראשי בצוות של חנונים טכנולוגיים

    כחובב טכנולוגיה מושבע, כניסתם של הרכבים החשמליים ועמדות הטעינה לשוק, התגלו כמרגשים הרבה יותר מאשר להמתין ליציאתו של האייפון החדש. באתר ספארק פלאג אני אעזור לכם להבין לעומק את העולם המרגש של רכבים חשמליים ועמדות טעינה.

    מאמרים מומלצים

    מתי מטעינים רכב חשמלי?

    בעלי רכבים חשמליים נהנים מהנוחות של טעינת רכבם בבית, יתרון על פני מכוניות מסורתיות המונעות ...

    מידע נוסף
    עמדת טעינה לרכב חשמלי מומלצת

    עמדת טעינה מומלצת לרכב חשמלי + מדריך

    לאחר בדיקה של עשרות סוגי עמדות, עמדת הטעינה המומלצת ביותר היא עמדת הטעינה של איוי ...

    מידע נוסף