עמדת טעינה לרכב חשמלי וויה פרי

עמדת טעינה 32 אמפר 22kW

  • עמדת טעינה עם חיבור Type 2
  • הספק טעינה מקסימלי של 22 קילו ואט - 32 אמפר 
  • כבל טעינה באורך 6 מטרים
  • שליטה על ידי אפליקציה וניהול זמני הטעינה, זרם הטעינה ועוד. התחברות עם בלוטוס
  • עומדת בתקן האירופאי CE המחמיר ביותר בעולם
  • דירוג אטימה גבוה במיוחד למים ואבק: IP65
  • שנתיים אחריות מלאה בתקנה ע"י חשמלאי מוסמך
  • משלוח לכל הארץ בעלות של 49.90 ש"ח בלבד

    למידע נוסף:

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.


    או התקשרו:
    077-997-1188

    ככל ששוק הרכב החשמלי גדל במהירות, הגישה לעמדות טעינה הופכת חיונית יותר ויותר לחוויית משתמש ונוחות משופרים. הצעה אחת כזו הנותנת מענה לביקוש הזה היא Voyah Free, רכב חשמלי עם מפרט ויכולות ביצועים מרשימות. ה-Voyah Free מגיע בדגמים שונים, לרבות מכונית היברידית, מכונית חשמלית טהורה וגרסת טווח מורחב המופעלת על ידי מאריך טווח 4 צילינדרים טורבו בנפח 1.5 ליטר ומנוע חשמלי בהספק של 500 קילוואט.

    עמדות הטעינה ממלאות תפקיד חיוני בתמיכה באימוץ כלי רכב חשמליים כמו וויה פרי. עמדות אלו צריכות להיות ממוקמות בצורה אסטרטגית, נגישות נוחה וקלות לשימוש לצורך תחבורה חלקה. אפשרויות טעינה מהירה רצויות במיוחד כדי לצמצם את זמני ההמתנה ולשפר את חווית הנהיגה הכוללת עבור בעלי רכב חשמלי.

    סקירה כללית של VOYAH FREE

    וויה פרי הוא רכב שטח עם 5 מושבים קרוסאובר בגודל מלא עם אפשרויות חשמליות והיברידיות פלאג-אין. רכב חשמלי זה שוחרר לראשונה בסין ברבעון השלישי של 2021 ועשה את דרכו לשווקים באירופה כמו נורבגיה בסוף 2022. הוא מיוצר על ידי Voyah, מותג של DongFeng, וידוע בשם Lantu בסין.

    הרכב החשמלי Voyah Free מגיע בחמישה דגמים שונים, כולל אפשרויות חשמליות והיברידיות טהורות. הגרסה החשמלית המלאה עם הנעה אחורית מתהדרת בהספק מנוע חשמלי מרבי של 255 קילוואט (347 כ"ס) ומומנט של 520 ננומטר. דגם זה יכול להגיע למהירות מרבית של 180 קמ"ש ומאיץ ל-100 קמ"ש תוך 7.3 שניות בלבד.

    רכב שטח חשמלי זה מציע טווח מרשים של 730 ק"מ (453 מייל) בגרסת הטווח הארוך שלו, המתאים לנסיעות למרחקים ארוכים. זה הופך את Voyah Free לבחירה מושכת עבור אלה שמחפשים רכב מרווח וידידותי לסביבה עם טווח נסיעה ניכר.

    יסודות עמדת טעינה

    סוגי עמדות טעינה

    ישנם שלושה סוגים עיקריים של עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים:

    1. רמה 1: עמדת טעינה מסוג זה משתמשת בשקע חשמל ביתי רגיל (230V, 16A לישראל) ומספקת אפשרות טעינה איטית אך קלה לגישה. זה מתאים לטעינת לילה או לכלי רכב חשמליים עם סוללות קטנות, אבל אולי זה לא מעשי לנסיעות ארוכות או שימוש רב.
    2. רמה 2: עמדות טעינה ברמה 2 מציעות מהירויות טעינה מהירות יותר, תוך שימוש בציוד ייעודי לאספקת רכב חשמלי (EVSE) עם הספק גבוה יותר (עד 22 קילוואט ב-400V, 32A לישראל). עמדות אלו נמצאות בדרך כלל בחניונים במקום העבודה, במקומות ציבוריים ובעמדות טעינה מסחריות.
    3. טעינה מהירה DC: עמדות הטעינה בעלות הספק גבוה אלו מספקות את מהירויות הטעינה המהירות ביותר הזמינות עבור כלי רכב חשמליים. הם יכולים להטעין מצבר של רכב עד 80% תוך 20-30 דקות, תלוי בתשתית הטעינה ויכולת הרכב. עמדות טעינה מהירה DC נמצאות בדרך כלל לאורך כבישים מהירים ובמרכזי טעינה ציבוריים, ומספקות לנהגים שצריכים להטעין במהירות במהלך נסיעות ארוכות.

    מהירויות טעינה

    מהירות הטעינה של רכב חשמלי תלויה במספר גורמים, כולל סוג עמדת הטעינה, קיבולת המטען המשולב של הרכב ומצב הטעינה של המצבר. הנה השוואה מהירה של זמני טעינה טיפוסיים בעמדות טעינה שונות:

    סוג עמדת טעינההספק (kW)זמן טעינה משוער*
    רמה 12.3-3.68-20 שעות
    רמה 23.7-224-8 שעות
    טעינה מהירה DC50-15020-60 דקות

    *זמני הטעינה הם משוערים וישתנו בהתאם לקיבולת הסוללה של הרכב ולמצב הטעינה.

    התקנה של עמדות טעינה אישיות

    אפשרויות בבית

    התקנת עמדת טעינה אישית בבית יכולה להיות פתרון נוח לבעלי רכב חשמלי. יש בדרך כלל שתי אפשרויות עיקריות לטעינה ביתית: עמדות רמה 1 ורמה 2.

    טעינה ברמה 1: זוהי האפשרות הבסיסית והמשתלמת ביותר, שכן היא מנצלת את שקעי החשמל הביתיים הסטנדרטיים המצויים בישראל (220-240V, 50Hz). תהליך הטעינה עשוי להימשך זמן רב יותר, אך הוא יכול להספיק לצרכי נסיעה יומיומיים.

    טעינה ברמה 2: אפשרות מתקדמת יותר, עמדות רמה 2 דורשות התקנת שקע 240 וולט. מטענים אלו הם בדרך כלל מהירים יותר, ומצמצמים את זמן הטעינה באופן משמעותי.

    פתרונות טעינה במקום העבודה

    פתרונות הטעינה במקום העבודה הופכים פופולריים יותר ויותר כאשר חברות מכירות בצורך לספק אפשרויות נוחות למשתמשי רכב חשמלי. על ידי הצעת עמדות טעינה, מעסיקים יכולים ליצור סביבת עבודה בת קיימא וידידותית יותר לסביבה. ישנם מספר גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת יישום פתרונות טעינה במקום העבודה:

    1. מיקום: הגדר מקומות חניה נגישים ומוארים היטב עבור עמדות טעינה.
    2. ציוד טעינה: בחר בין מטענים ברמה 1 ורמה 2, בהתאם לתשתית הזמינה וצרכי הטעינה של העובדים.
    3. מבנה התמחור: קבע אם שירות הטעינה יוצע בחינם או אם יוקם אמצעי תשלום שיכסה את העלויות.

    זכור לתת עדיפות לנגישות ונוחות בעת תכנון עמדות טעינה בבית או במקום העבודה, שכן גורמים אלה יכולים לשפר מאוד את חווית הרכב החשמלי הכוללת עבור המשתמשים.

    חידושים ופיתוחים עתידיים

    הזמינות והנגישות של עמדות טעינה נותרו גורם מכריע בצמיחת אימוץ הרכב החשמלי. פיתוחים חדשניים בתחום הטעינה שואפים להתמודד עם האתגר הזה וליצור חוויה חלקה יותר עבור משתמשי EV.

    מגמה אחת ראויה לציון היא הרחבת תשתית הטעינה ברחבי העולם. מספר המטענים הנגישים לציבור עלה על 1.8 מיליון נקודות טעינה בשנת 2021, כאשר שליש היו מטענים מהירים.

    חידושים עתידיים בטכנולוגיית טעינה כוללים:

    • ניהול עומסים דינמי: זה כולל אופטימיזציה של אספקת החשמל הזמינה וסנכרון עם מטענים אחרים כדי למנוע עומס יתר על רשת החשמל. הוא מאפשר טעינה יעילה ומהירה יותר בזמני שיא, ובכך משפר את חווית המשתמש הכוללת.
    • טעינה חכמה: מערכות טעינה משולבות המתקשרות עם רכב חשמלי כדי לייעל את הטעינה ולמזער את צריכת האנרגיה והעלויות. זה יהיה חיוני להטמעה מוצלחת של מערכות רכב לרשת (V2G) – חידוש עתידי המאפשר לרכבים חשמליים להזין עודפי אנרגיה בחזרה לרשת בתקופות של ביקוש גבוה.
    • טעינה אלחוטית: הפיתוח של שיטות טעינה אינדוקטיביות אלחוטיות מאפשר לכלי רכב חשמליים לטעון את הסוללות שלהם ללא צורך בכבלים או תקעים. למרות שעדיין בשלב הניסוי, מערכות אלו עשויות להפוך בקרוב לתכונה סטנדרטית עבור מקומות חניה ייעודיים הנותנים מענה למשתמשי רכב חשמלי.
    • החלפת סוללה: עמדות להחלפת סוללה הן אלטרנטיבה חדשנית לשיטות הטעינה המסורתיות. מתקנים אלה מאפשרים לנהגי רכב חשמלי להחליף את הסוללות המרוקנות שלהם להחלפה טעונה במלואה תוך דקות ספורות, מה שמבטיח פתרון נטול טרחה וחוסך זמן לשמירה על הטעינה.

    חיוני להמשיך ולהשקיע במחקר ופיתוח בתחום תשתיות הטעינה לרכבים חשמליים. חידושים אלה לא רק ישפרו את חווית הנהיגה הכוללת עבור משתמשי רכב חשמלי, אלא גם יתמכו בצמיחה המתמשכת ובאימוץ של אמצעי תחבורה בני קיימא יותר.

    כותב המאמר: סהר אוחיון

    כותב ראשי בצוות של חנונים טכנולוגיים

    כחובב טכנולוגיה מושבע, כניסתם של הרכבים החשמליים ועמדות הטעינה לשוק, התגלו כמרגשים הרבה יותר מאשר להמתין ליציאתו של האייפון החדש. באתר ספארק פלאג אני אעזור לכם להבין לעומק את העולם המרגש של רכבים חשמליים ועמדות טעינה.

    מאמרים מומלצים

    מתי מטעינים רכב חשמלי?

    בעלי רכבים חשמליים נהנים מהנוחות של טעינת רכבם בבית, יתרון על פני מכוניות מסורתיות המונעות ...

    מידע נוסף
    עמדת טעינה לרכב חשמלי מומלצת

    עמדת טעינה מומלצת לרכב חשמלי + מדריך

    לאחר בדיקה של עשרות סוגי עמדות, עמדת הטעינה המומלצת ביותר היא עמדת הטעינה של איוי ...

    מידע נוסף