כיצד מתבצע חיוב ותשלום בעמדות טעינה ציבוריות?

ככל שהאימוץ של כלי רכב חשמליים ממשיך לגדול, עמדות הטעינה הציבוריות הפכו למשאב חיוני עבור נהגים. עמדות אלו מציעות גישה נוחה לשירות חיוני לכלי רכב חשמליים: טעינה. מאמר זה יחקור כיצד מתנהלים טעינה ותשלום בעמדות טעינה ציבוריות, ישפוך אור על התהליך ויספק לנהגים את המידע הדרוש להם כדי להטעין את רכביהם בביטחון ובקלות.

עמדות טעינה ציבוריות פועלות בדרך כלל באמצעות רשתות ייעודיות עם ציוד אספקת רכב חשמלי (EVSE). רשתות אלו מבטיחות שעמדות טעינה מציעות אספקת אנרגיה יעילה ועקבית למגוון כלי רכב חשמליים. התשלום עבור שירותים אלה מתבצע לרוב על ידי יישומים ניידים או חשבונות של ספקי עמדות טעינה, שיכולים לייעל את העסקאות ולאפשר ניטור בזמן אמת של תהליך הטעינה.

סוגי עמדות טעינה

כאשר מדובר בטעינת רכב חשמלי בעמדת טעינה ציבורית, חיוני להבין את סוגי העמדות השונות הזמינות. חלק זה ידון בשלושה סוגים עיקריים של עמדות טעינה: רמה 1, רמה 2 וטעינה מהירה DC.

רמה 1

עמדות טעינה ברמה 1 משתמשות בשקע סטנדרטי של 120 וולט, בדומה למה שנמצא ברוב הבתים. טעינה מסוג זה היא האיטית ביותר, ומספקת רק כ-3 עד 5 קילומטרים של טווח נסיעה לשעת טעינה. הוא משמש בדרך כלל לטעינה למשך לילה או לטעינה ארוכת טווח במגורים. עמדות טעינה ברמה 1 אינן האידיאליות ביותר לשימוש ציבורי או מסחרי בגלל מהירות הטעינה האיטית שלהן.

רמה 2

עמדות טעינה ברמה 2 נמצאות יותר במקומות טעינה ציבוריים ומספקות פתרון טעינה מהיר יותר. עמדות אלו משתמשות בשקע 240 וולט ויכולות לספק טווח נסיעה של כ-20 עד 30 קילומטרים לשעת טעינה. מטענים ברמה 2 מתאימים לשימוש יומיומי ויכולים להטעין את רוב כלי הרכב החשמליים תוך מספר שעות. הם נמצאים לעתים קרובות במרכזי קניות, בחניונים ובמקומות אחרים שבהם אנשים עשויים לעזוב את הרכב החשמלי שלהם לתקופה ממושכת.

טעינה מהירה DC

טעינה מהירה DC, הידועה גם בשם טעינה ברמה 3, היא אפשרות הטעינה המהירה ביותר הזמינה עבור כלי רכב חשמליים. עמדות אלו משתמשות במקור כוח בעל קיבולת גבוהה ויכולות לטעון את רוב סוללות הרכב החשמלי עד 80% תוך פחות משעה. טעינה מהירה של DC נמצאת לעתים קרובות לאורך כבישים מהירים ואזורים אחרים עם תנועה גבוהה, מה שהופך אותו לאופציה נוחה לנסיעות ארוכות או עצירות מהירות. חשוב לציין שלא כל הרכבים החשמליים תומכים בטעינה מהירה של DC, ולכן חיוני לבדוק את תאימות הרכב שלך.

התנהגות נאותה בעמדת טעינה

מגבלות זמן

חשוב להקפיד על מגבלות זמן בעת שימוש בעמדות טעינה ציבוריות. לחלק מעמדות הטעינה יש מגבלות זמן ספציפיות, כמו 30 דקות עבור עמדות טעינה מהירה או עד שסוללת הרכב החשמלי מגיעה לטעינה של 80%. נוהג טוב הוא להשתמש באפליקציית טלפון כדי לפקח על תהליך הטעינה ולהזיז את הרכב ברגע שהטעינה הושלמה. זה עוזר להבטיח שלכל בעלי הרכבים החשמליים תהיה גישה הוגנת לעמדות הטעינה ומונע אי נוחות מיותרת.

שיתוף תקעים

בעמדות טעינה ציבוריות מסוימות, עשוי להיות מספר מוגבל של תקעי טעינה, מה שהופך את השיתוף לחיוני. במקרים כאלה, זה אדיב לנתק ולהזיז את הרכב לאחר סיום הטעינה. אם רכב חשמלי אחר ממתין, הציעו לשתף את התקע שלכם אם הוא תואם לרכב שלו. זה לא רק חוסך זמן לכל הצדדים המעורבים, אלא גם מטפח תחושת קהילה בקרב נהגי רכב חשמלי.

עדיפות טעינה

בעמדות טעינה עמוסות, חיוני לתת עדיפות לכלי רכב חשמליים עם רמת סוללה נמוכה. יש לתת עדיפות למי שהרכב שלהם צריך את הצורך הדחוף ביותר בטעינה כדי להבטיח שכולם יוכלו לחזור לכביש לפי הצורך. אם נהג רכב חשמלי שם לב שהרכב של מישהו אחר אוזל בטעינה והוא זקוק לטעינה יותר משלו, עליו לשקול להציע תחילה לאותו נהג את עמדת הטעינה.

על ידי הקפדה על כללי נימוס אלה של עמדות הטעינה לגבי מגבלות זמן, שיתוף תקעים ותעדוף צורכי טעינה, נהגי רכב חשמלי יכולים להבטיח חוויה חלקה ויעילה לכולם בעמדות הטעינה הציבוריות. על ידי טיפוח תחושת קהילה ושיתוף פעולה, השימוש והצמיחה של כלי רכב חשמליים יכולים להמשיך לשגשג בישראל ובעולם.

מגמות וחידושים עתידיים

טעינה אלחוטית

אחת הטכנולוגיות הצפויות בתעשיית טעינת הרכב החשמלי היא טעינה אלחוטית. שיטה זו כוללת התקנת ציוד טעינה מתחת לחניה, היוצר שדה אלקטרומגנטי. לאחר מכן, הרכב החשמלי משתמש במקלט מובנה כדי ללכוד את האנרגיה ולטעון את הסוללה ללא כל חיבור פיזי. התקדמות טכנולוגית זו מטרתה לפשט את הטעינה ולצמצם את זמן השהייה בעמדות הטעינה. יתר על כן, טעינה אלחוטית עשויה להגביר את האימוץ של כלי רכב חשמליים על ידי הפחתת הצורך בחיבור וניתוק ידני קבוע של כבלי טעינה.

עמדות טעינה מהירות במיוחד

עמדות טעינה מהירות במיוחד הן התקדמות נוספת בתשתית הטעינה שצפויה להתפשט בשנים הקרובות. מטענים אלו יכולים לספק רמות הספק גבוהות, ולצמצם משמעותית את זמן הטעינה של כלי רכב חשמליים. כמה מטענים מהירים במיוחד מסוגלים לספק עד 350 קילוואט של כוח, מה שמאפשר לרכב להיטען עד 80% תוך 20-30 דקות. הפריסה הנרחבת של עמדות טעינה מהירות במיוחד תקל על חרדת הטווחים ותהפוך את הנסיעה למרחקים ארוכים לנוחים יותר עבור בעלי רכב חשמלי.

כדי לתמוך בביקוש הגובר לרכבים חשמליים ובתשתית הטעינה הדרושה, ממשלות וחברות ברחבי העולם משקיעים השקעות משמעותיות. כדוגמה, ממשל ביידן בארצות הברית הציב יעד לבנות רשת טעינה ציבורית לאומית של 500,000 יציאות טעינה עד שנת 2030. יתרה מכך, פרנק מילון, דמות בולטת בתעשייה, הצהיר כי עמידה ביעד של 290 מיליון טעינה נקודות עד 2040 ידרשו 500 מיליארד דולר בהשקעה ציבורית-פרטית.

כותב המאמר: סהר אוחיון

כותב ראשי בצוות של חנונים טכנולוגיים

כחובב טכנולוגיה מושבע, כניסתם של הרכבים החשמליים ועמדות הטעינה לשוק, התגלו כמרגשים הרבה יותר מאשר להמתין ליציאתו של האייפון החדש. באתר ספארק פלאג אני אעזור לכם להבין לעומק את העולם המרגש של רכבים חשמליים ועמדות טעינה.

מאמרים מומלצים

מתי מטעינים רכב חשמלי?

בעלי רכבים חשמליים נהנים מהנוחות של טעינת רכבם בבית, יתרון על פני מכוניות מסורתיות המונעות ...

מידע נוסף
עמדת טעינה לרכב חשמלי מומלצת

עמדת טעינה מומלצת לרכב חשמלי + מדריך

לאחר בדיקה של עשרות סוגי עמדות, עמדת הטעינה המומלצת ביותר היא עמדת הטעינה של איוי ...

מידע נוסף