הגבלות בהתקנת עמדות טעינה

עמדת טעינה 32 אמפר 22kW

  • עמדת טעינה עם חיבור Type 2
  • הספק טעינה מקסימלי של 22 קילו ואט - 32 אמפר 
  • כבל טעינה באורך 6 מטרים
  • שליטה על ידי אפליקציה וניהול זמני הטעינה, זרם הטעינה ועוד. התחברות עם בלוטוס
  • עומדת בתקן האירופאי CE המחמיר ביותר בעולם
  • דירוג אטימה גבוה במיוחד למים ואבק: IP65
  • שנתיים אחריות מלאה בתקנה ע"י חשמלאי מוסמך
  • משלוח לכל הארץ בעלות של 49.90 ש"ח בלבד

    למידע נוסף:

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.


    או התקשרו:
    077-997-1188

    הפופולריות הגוברת של כלי רכב חשמליים הובילה לביקוש הולך וגובר לעמדות טעינה נגישות. ככל שיותר נהגים עושים את המעבר הידידותי לסביבה, הצורך בתשתית טעינה רחבה הופך להיות דחוף יותר. למעשה, ההערכה היא שעד 2030 יהיה צורך ב-9.6 מיליון עמדות טעינה נוספות כדי לעמוד בקצב המכירות של כלי רכב חשמליים. גידול זה בביקוש מעלה שאלות בנוגע להגבלות ולתקנות סביב התקנת עמדות טעינה, במיוחד באזורי מגורים ומסחר.

    בעוד שרוב נהגי הרכב החשמלי נוטים להטעין את רכביהם בבית או בעבודה, יש מקרים שבהם יש צורך בטעינה הרחק ממקומות אלה. כתוצאה מכך, מתחמי מגורים, מבנים מסחריים ושטחים ציבוריים חייבים להתאים את עצמם לצרכים אלו. עם זאת, התקנת עמדות טעינה יכולה להיתקל בהתנגדות או במכשולים רגולטוריים, מה שמציב קשיים לנהגים ולחברי הקהילה.

    מסגרת משפטית

    ככל שההתקנה של עמדות טעינה לרכב חשמלי הופכת לנפוצה יותר, מדינות ועיריות עשויות להשתנות בתקנות הספציפיות שלהן, כגון חוקי ייעוד, חוקי בנייה או תהליכי היתר. זה חיוני לפיתוח תשתית לרכב חשמלי כדי לשמור על תקשורת ושיתוף פעולה יעילים בין הממשלות הפדרליות, המדינתיות והמקומיות.

    כללי בעלות על נכס

    נכסי מגורים

    שינויים משפטיים אחרונים הקלו על בעלי נכסים למגורים להתקין עמדות טעינה לרכב חשמלי. לדוגמה, באזורים מסוימים, וועדי דירות אינם יכולים להטיל הגבלות בלתי סבירות על התקנה או שימוש בעמדות טעינה בנכס או בשטח של בעלים.

    נכסים מסחריים

    בדומה לנכסי מגורים, לבעלי נכסים מסחריים יש הזדמנויות להתקין עמדות טעינה לרכב חשמלי. חברות המעוניינות לספק עמדות טעינה במתקנים שלהן יכולות לבחור בין עמדות רמה 1, רמה 2 ורמה 3, בהתאם לתקציב ולצרכים שלהן.

    בבחירת עמדת טעינה מתאימה לנכסים מסחריים, חיוני לקחת בחשבון גורמים כגון מהירות טעינה, דרישות יישום ועלות. מטענים ברמה 3 עשויים להיות מושכים בשל יכולות הטעינה המהירה שלהם, אך עשויים להיות יקרים להתקנה ולתחזוקה. מעסיקים ובעלי נכסים צריכים להעריך את מספר כלי הרכב החשמליים שצריך להכיל ולחשב את ההחזר על ההשקעה עבור התקנת עמדות טעינה.

    הגבלות התקנה

    כשמדובר בעמדות טעינה לרכב חשמלי, יש כמה הגבלות ושיקולים שצריך לקחת בחשבון. חלק זה יבחן מגבלות הקשורות לקיבולת חשמלית ולתקני בטיחות.

    קיבולת חשמלית

    אחת ההגבלות העיקריות להתקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי היא הקיבולת החשמלית הזמינה באתר ההתקנה. עמדת טעינה לרכב חשמלי דורשת כמות ניכרת של חשמל, העלולה לחרוג מהיכולת החשמלית הקיימת של בניין מגורים או מסחרי. זה חיוני ל:

    • וודא שלאתר יש מספיק קיבולת חשמלית כדי לתמוך בעמדות טעינה
    • בדוק את הקיבולת המרבית של מערכת החשמל של הבניין
    • שקול שדרוגים חשמליים אפשריים אם הקיבולת הנוכחית אינה מספקת

    תקני בטיחות

    בעת התקנת עמדת טעינה, עליה לעמוד בתקני בטיחות ספציפיים על מנת להבטיח תפעול ושימוש בטוחים בעמדה. חלק מתקנות הבטיחות של עמדות הטעינה הללו עשויים לכלול:

    • עמידה בתקנות ובחוקי בנייה מקומיים
    • התקנה על ידי חשמלאי מוסמך ומורשה
    • מנגנוני הארקה חשמליים והגנה מתאימים
    • בדיקה ותחזוקה שוטפת

    עמידה בתקני בטיחות אלו תצמצם את הסיכונים הפוטנציאליים ותשמור על סביבה בטוחה עבור משתמשי רכב חשמלי. בעוד שהקיבולת החשמלית ותקני הבטיחות הם היבטים חיוניים שיש לקחת בחשבון בעת התקנת עמדות טעינה, חיוני גם לשקול את התקנות וההנחיות המקומיות באתר ההתקנה. על ידי הבנה והתייחסות למגבלות אלו, ההתקנה תהפוך לתהליך חלק ואפקטיבי יותר.

    נגישות ועיצוב

    תאימות ADA

    חוק בעלי מוגבלויות קובע הנחיות נגישות עבור עמדות הטענה לרכב חשמלי. יש לקחת בחשבון הנחיות אלה בעת התקנת עמדות טעינה כדי להבטיח גישה לאנשים עם מוגבלויות. חלק מהדרישות כוללות:

    • שטח רצפה פנוי כראוי ליד ציוד הטעינה של הרכב החשמלי,
    • מנגנוני בקרה נגישים,
    • שילוט הולם עבור חללים נגישים ייעודיים.

    על ידי הקפדה על הנחיות אלו, עמדות הטעינה הופכות לכלולות ונגישות לכל.

    שילוט

    הספקת שילוט ברור וקל להבנה של עמדת הטעינה, השילוט חיוני להבטחת עמדות טעינה נגישות. על השלטים לציין:

    • מיקום עמדת הטעינה הנגישה,
    • מסלול להמשך כדי להגיע לעמדת הטעינה,
    • הוראות ברורות ופשוטות לשימוש בציוד הטעינה של הרכב החשמלי.

    יש לעצב את השילוט בהתאם לתקנות, עם גופנים קלים לקריאה, צבעים מנוגדים גבוהים וסמלים ופיקטוגרמות מתאימות במידת הצורך.

    מסלולים

    יש לתכנן מסלולים נגישים המובילים לעמדת הטעינה מתוך השיקולים הבאים:

    • רוחב מינימלי של 36 אינץ' (91 ס"מ),
    • מסלול ברור וללא מכשולים,
    • משטח שטוח, יציב ועמיד להחלקה,
    • רמפות עבור אזורים עם שינוי בגובה הגדול מ-1/2 אינץ' (13 מ"מ),
    • סביבה מוארת לניווט קל.

    על ידי עיצוב עמדת הטעינה עם תאימות לתקנות, שילוט מתאים ומסלולים נגישים, משתמשי רכב חשמלי יחוו חווית טעינה מכילה וידידותית יותר.

    מימון ותמריצים

    תמיכה במגזר הפרטי ממלאת תפקיד מכריע גם בפיתוח והטמעה של עמדות טעינה לרכב חשמלי. חברות פרטיות רבות משקיעות ברשתות טעינת רכב חשמלי, נהנות ממענקים ממשלתיים, תמריצים של המדינה ושותפויות ציבוריות-פרטיות.

    כותב המאמר: סהר אוחיון

    כותב ראשי בצוות של חנונים טכנולוגיים

    כחובב טכנולוגיה מושבע, כניסתם של הרכבים החשמליים ועמדות הטעינה לשוק, התגלו כמרגשים הרבה יותר מאשר להמתין ליציאתו של האייפון החדש. באתר ספארק פלאג אני אעזור לכם להבין לעומק את העולם המרגש של רכבים חשמליים ועמדות טעינה.

    מאמרים מומלצים

    מתי מטעינים רכב חשמלי?

    בעלי רכבים חשמליים נהנים מהנוחות של טעינת רכבם בבית, יתרון על פני מכוניות מסורתיות המונעות ...

    מידע נוסף
    עמדת טעינה לרכב חשמלי מומלצת

    עמדת טעינה מומלצת לרכב חשמלי + מדריך

    לאחר בדיקה של עשרות סוגי עמדות, עמדת הטעינה המומלצת ביותר היא עמדת הטעינה של איוי ...

    מידע נוסף