אתגרים מרכזיים בהתקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים בבנייני דירות

עמדת טעינה 32 אמפר 22kW

  • עמדת טעינה עם חיבור Type 2
  • הספק טעינה מקסימלי של 22 קילו ואט - 32 אמפר 
  • כבל טעינה באורך 6 מטרים
  • שליטה על ידי אפליקציה וניהול זמני הטעינה, זרם הטעינה ועוד. התחברות עם בלוטוס
  • עומדת בתקן האירופאי CE המחמיר ביותר בעולם
  • דירוג אטימה גבוה במיוחד למים ואבק: IP65
  • שנתיים אחריות מלאה בתקנה ע"י חשמלאי מוסמך
  • משלוח לכל הארץ בעלות של 49.90 ש"ח בלבד

    למידע נוסף:

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.


    או התקשרו:
    077-997-1188

    הפופולריות הגוברת של כלי רכב חשמליים מעוררת צורך באימוץ נרחב של עמדות טעינה, במיוחד באזורי מגורים כגון בנייני דירות. עם זאת, ישנם אתגרים משמעותיים המעכבים התקנת עמדות טעינה במתחמים מסוג זה. עלויות התקנה גבוהות, תשתיות חשמל מוגבלות וחוסר רצון ממועצות דירות הן חלק מהמחסומים העיקריים העומדים בפני בעלי רכבים חשמליים המתגוררים בבנייני מגורים רב-משפחתיים.

    אחד האתגרים העיקריים בהתקנת עמדות טעינה בבנייני דירות הוא העלות הגבוהה. בתקופה האחרונה, בעוד שעלויות החומרה ירדו, עלויות ההתקנה והרכות נותרו גבוהות יחסית, מה שמרתיע בעלי דירות ומנהלי בניינים מהשקעה בעמדות טעינה. בנוסף, תשתית חשמלית מוגבלת בכמה מבנים ישנים מוסיפה לקושי בהתקנת עמדות טעינה, שכן לוחות שירות עם קיבולת קטנה באזורי עמדות חניה אינם יכולים לתמוך בעומס הנוסף הנדרש.

    גורמי עלות

    הוצאות התקנה

    התקנת עמדות טעינה בבנייני דירות כרוכה בכמה הוצאות. העלויות העיקריות כוללות דמי רכש והתקנה של מטען. עלויות עמדת טעינה לשימוש למגורים נעות בדרך כלל בין $700 ל-$900 עבור מטען ברמה 1 ו-$1,400 עד $4,100 עבור מטען ברמה 2, עם עלויות גבוהות יותר עבור דירות. יתרה מכך, תהליך ההתקנה עשוי לדרוש שדרוג מערכת החשמל בבניין, ולהגדיל עוד יותר את ההוצאות. העלות הכוללת עשויה להגיע ליותר מ-$5,000 להתקנת עמדת טעינה בודדת בבניין דירות.

    תחזוקה

    אחזקת עמדות טעינה לרכבים חשמליים במתחמי דירות היא אתגר נוסף. על מנת לשמור על פעילות התשתית בצורה חלקה, תחזוקה שוטפת חיונית. זה כולל בדיקה ותיקון של רכיבים, עדכון תוכנה וטיפול בכל חלקים פגומים. בעלי בניינים או מנהלי נכסים חייבים להקצות משאבים לתחזוקה שוטפת, להבטיח את האמינות של עמדות הטעינה ולהתמודד עם בעיות טכניות פוטנציאליות.

    שדרוגים

    ככל ששוק הרכב החשמלי ממשיך לצמוח וטכנולוגיית הטעינה מתקדמת, בנייני דירות חייבים לשקול שדרוג תשתית הטעינה המותקנת. זה כולל הוספת נקודות טעינה נוספות כדי להתאים לביקוש הגובר או עדכון מטענים קיימים עם דגמים חדשים ויעילים יותר. בעלי מבנים ומנהלי נכסים יצטרכו שוב להקצות כספים לשדרוגים אלו, במטרה להתעדכן בהתקדמות הטכנולוגית ולספק את הצרכים של בעלי רכבים חשמליים המתגוררים במתקנים.

    אספקת חשמל והפצה

    עמידה בדרישות הרשת

    בעת התקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים בבנייני דירות, אחד האתגרים הגדולים הוא עמידה בדרישות הרשת. טעינת רכבים חשמליים מרובים בו זמנית עלולה להעמיס על רשת חלוקת החשמל המקומית, במיוחד בשעות עומס שיא. כדי לטפל בבעיה זו, יש צורך בתכנון ארוך טווח לשדרוג תשתית רשת החשמל המקומית וההפצה. יתרה מכך, חיוני לעמוד בהנחיות שניתנו על ידי משרד החשמל ומשרד השיכון להקמת עמדת טעינה.

    ניהול הביקוש לחשמל

    היבט מכריע נוסף בהתקנת עמדות טעינה בבנייני דירות הוא ניהול הביקוש המוגבר לחשמל. ריכוזים גבוהים של טעינה ביתית של כלי רכב חשמליים בתקופות שיא עלולים להעמיס יתר על המידה על שנאים מקומיים ועשויים לדרוש מחברות שירות לרכוש קיבולת שיא נוספת. העברת הביקוש לתקופות שיא יכול להקל חלק מהלחץ הזה על אספקת החשמל.

    ישנן שלוש רמות עיקריות של מטענים זמינות עבור כלי רכב חשמליים:

    • התקע הסטנדרטי של 120 וולט
    • עמדות טעינה ברמה 2
    • מטענים מהירים זרם ישר ברמה 3

    שימוש בתקע 120 וולט הסטנדרטי עבור מכשירי חשמל ביתיים נטען לאט, אך יכול למלא סוללה עד לקיבולת מלאה בתוך 20 עד 40 שעות. אפשרות הטעינה האיטית יותר הזו מפחיתה את צריכת החשמל בו זמנית מהרשת.

    שיקולים מעשיים וחברתיים

    רכישת תושב

    אחד האתגרים הגדולים בהתקנת עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים בבנייני דירות הוא הכנסת התושבים לסיפון. לאנשים המתגוררים בדירות עשויים להיות חששות לגבי העלות, האסתטיקה ומגבלות המקום של התקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי. על מנת להתגבר על אתגרים אלו, חיוני לתקשר את היתרונות של כלי רכב חשמליים ותשתיות טעינה לתושבים. הדגשת היתרונות הסביבתיים, הפחתת הוצאות הדלק והגדלת ערך הנכס יכולים לעזור לשכנע אותם שהתקנת עמדות טעינה היא האינטרס שלהם.

    בעיות תפעול וניהול

    אתגר נוסף הוא טיפול בבעיות התפעוליות והניהוליות הנובעות מהוספת עמדות טעינה לבניין דירות. חששות אלה עשויים לכלול:

    • הקצאת מקומות טעינה: החלטה אילו מקומות חניה יוקצו לבעלי רכב חשמלי וכיצד ניתן לפתור קונפליקטים פוטנציאליים הקשורים לזמינות עמדות הטעינה.
    • טיפול בתחזוקה: הבטחת תחזוקה שוטפת של העמדות ותקצוב ההוצאות הנלוות.
    • אספקת אנרגיה: ניהול הביקוש המוגבר לחשמל והבטחה שמערכת החשמל של הבניין יכולה להתמודד עם העומס הנוסף.

    כדי להתמודד עם אתגרים אלו, חיוני לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם ניהול נכסים, צוותי תחזוקה, חשמלאים וגורמים רלוונטיים אחרים כדי לפתח תוכנית איתנה המתייחסת לבעיות התפעול והניהול השונות. שיתוף פעולה עם מומחים המתמחים בתשתית טעינת רכב חשמלי יכול גם לעזור ביישום שיטות עבודה מומלצות ושמירה על הפרויקט בזמן ובמסגרת התקציב.

    כותב המאמר: סהר אוחיון

    כותב ראשי בצוות של חנונים טכנולוגיים

    כחובב טכנולוגיה מושבע, כניסתם של הרכבים החשמליים ועמדות הטעינה לשוק, התגלו כמרגשים הרבה יותר מאשר להמתין ליציאתו של האייפון החדש. באתר ספארק פלאג אני אעזור לכם להבין לעומק את העולם המרגש של רכבים חשמליים ועמדות טעינה.

    מאמרים מומלצים

    מתי מטעינים רכב חשמלי?

    בעלי רכבים חשמליים נהנים מהנוחות של טעינת רכבם בבית, יתרון על פני מכוניות מסורתיות המונעות ...

    מידע נוסף
    עמדת טעינה לרכב חשמלי מומלצת

    עמדת טעינה מומלצת לרכב חשמלי + מדריך

    לאחר בדיקה של עשרות סוגי עמדות, עמדת הטעינה המומלצת ביותר היא עמדת הטעינה של איוי ...

    מידע נוסף