כבל טעינה לרכב חשמלי חד פאזי

עמדת טעינה 32 אמפר 22kW

  • עמדת טעינה עם חיבור Type 2
  • הספק טעינה מקסימלי של 22 קילו ואט - 32 אמפר 
  • כבל טעינה באורך 6 מטרים
  • שליטה על ידי אפליקציה וניהול זמני הטעינה, זרם הטעינה ועוד. התחברות עם בלוטוס
  • עומדת בתקן האירופאי CE המחמיר ביותר בעולם
  • דירוג אטימה גבוה במיוחד למים ואבק: IP65
  • שנתיים אחריות מלאה בתקנה ע"י חשמלאי מוסמך
  • משלוח לכל הארץ בעלות של 49.90 ש"ח בלבד

    למידע נוסף:

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.


    או התקשרו:
    077-997-1188

    ככל שהאימוץ של כלי רכב חשמליים ממשיך לגדול ברחבי העולם, הצורך בפתרונות טעינה יעילים ואמינים הפך חשוב יותר. היבט אחד של טעינת רכב חשמלי שבא לדיון לעתים קרובות הוא כבל הטעינה החד פאזי. כבלים אלה ממלאים תפקיד מכריע בחוויית הטעינה של בעלי רכבים חשמליים, מה שהופך את זה לחיוני להבין את הפונקציונליות והיתרונות שלהם.

    כבלי טעינה חד פאזיים מתוכננים לעבוד עם ספקי כוח סטנדרטיים למגורים, ובדרך כלל מספקים קצב טעינה נמוך יחסית בהשוואה למערכות תלת פאזיות. למרות קצב הטעינה האיטי יותר, הם נשארים כלי חשוב לבעלי רכבים חשמליים המסתמכים על טעינה בבית או במקום העבודה. ניתן להשתמש בכבלים אלה עם סוגי ציוד טעינה שונים, מה שמבטיח תאימות בין דגמי רכב חשמליים רבים.

    הבנת התפקוד הבסיסי והמאפיינים של כבלי טעינה חד פאזיים לרכב חשמלי תעזור לבעלים לקבל החלטות מושכלות יותר בעת רכישת ציוד טעינה. בנוסף, זה יבטיח שהם מנצלים את האפשרות המתאימה ביותר לצרכים הספציפיים שלהם במונחים של מהירות טעינה ונוחות.

    רכיבי כבלים ומפרטים

    חומר מוליך

    חומר המוליך בכבל טעינה חד-פאזי של רכב חשמלי עשוי בדרך כלל מנחושת, הידועה ברבים בזכות המוליכות החשמלית המצוינת שלו. נחושת היא הבחירה המובילה עבור יישום זה בשל יכולתה להעביר זרם חשמלי ביעילות ובאיבוד אנרגיה מינימלי, תוך שמירה על תהליך הטעינה מהיר ואפקטיבי יותר.

    חומר בידוד

    בכבלי טעינה חד-פאזיים לרכב חשמלי, חומרי בידוד ממלאים תפקיד מכריע בהגנה על המוליכים ובהבטחת העברה בטוחה של חשמל. חומר בידוד נפוץ בשימוש בכבלים אלה הוא תרמופלסטי, במיוחד פוליוויניל כלוריד (PVC) או פוליאתילן צולב (XLPE). חומרים אלה מציעים תכונות בידוד חשמלי טובות, עמידות בפני חום וגמישות, התורמים לביצועים ולעמידות הכוללים של הכבל.

    אורך כבל

    אורך כבל הטעינה לרכב חשמלי יכול להשפיע רבות על הנוחות וקלות השימוש במהלך תהליך הטעינה. אורכים סטנדרטיים לכבלי טעינה חד פאזיים נעים בין 2 מטר ל-7.5 מטר. כבלים קצרים יותר עשויים להתאים לחללים קומפקטיים או כאשר יציאת הטעינה קרובה לרכב החשמלי, בעוד שכבלים ארוכים יותר יכולים לספק גמישות רבה יותר כאשר עמדת הטעינה רחוקה יותר. חיוני לבחור אורך כבל מתאים בהתאם לצרכים האישיים ולמצבי הטעינה.

    תאימות ותקנים

    סוגי מחברים

    קיימים מספר מחברי טעינה לרכב חשמלי המשמשים בדרך כלל לטעינה חד פאזית. אלה כוללים:

    • SAE J1772 (סוג 1): בשימוש נרחב בצפון אמריקה וביפן, מחבר זה כולל חמישה פינים ויכול לטעון רכבים חשמליים עד 80 אמפר באמצעות כניסת 240 וולט.
    • סוג 2: מחבר טעינה type 2 זה נפוץ באירופה ותומך בטעינה חד פאזית וגם בטעינה תלת פאזית. הוא תואם לאספקת 7kW חד פאזי ו-22kW תלת פאזי.

    חיוני לבעלי רכבים חשמליים בישראל לוודא שיציאת הטעינה של הרכב שלהם תואמת לסוגי מחברי הטעינה הזמינים.

    דירוג מתח וזרם

    טעינה חד פאזית מסתמכת בעיקר על שתי רמות מתח ודירוגי זרם שונים. להלן סקירה קצרה:

    טעינה ברמה 1 (120V):

    • מתח: 120V
    • זרם: עד 16 אמפר
    • הספק: עד 1.92 קילוואט

    רמה 2 טעינה (240V):

    • מתח: 240V
    • זרם: 16-80 אמפר, בהתאם ליכולת של הרכב החשמלי והמטען
    • הספק: עד 19.2 קילוואט (עבור 80 אמפר)

    טעינה ברמה 1 דרך שקע חשמל רגיל איטית יותר ומתאימה ביותר לטעינת לילה בבית. טעינה ברמה 2 מציעה טעינה מהירה יותר ונמצאת לעתים קרובות במסגרות מגורים, מסחר וקמעונאות. בנוסף, ישראל משתמשת ב-230V/50Hz עם שקעים מסוג H ו-C וטווח מתח של 110V-240V, התואם לטעינה ברמה 2.

    בזמן הטעינה, בעלי רכבים חשמליים צריכים להיות מודעים לדירוג המתח והזרם כדי להבטיח טעינה יעילה ובטוחה. עמדות הטעינה בישראל צריכות לעמוד בתקנים אלה כדי לספק חוויה חלקה ונוחה למשתמשי רכב חשמלי.

    גורמים סביבתיים

    התנגדות טמפרטורה

    כבלי הטעינה של רכב חשמלי חד פאזי חייבים להיות עמידים בפני מגוון רחב של טמפרטורות. זה חיוני להבטחת אמינות ובטיחות במהלך תהליך הטעינה. כבלי טעינה צריכים לעמוד בטמפרטורות גבוהות, שכן חום יכול להיווצר בתהליך הטעינה, במיוחד כאשר מדובר בטעינה מהירה. מצד שני, בעלי רכבים חשמליים עשויים להתגורר באקלים קר, וזה גם שיקול חשוב לבניית כבלים. כבלי טעינה טובים צריכים להישאר גמישים ולשמור על שלמותם בטמפרטורות קיצוניות, חמות וקרות כאחד.

    עמידות חיצונית

    מכיוון שעמדות הטענה לרכב חשמלי ממוקמות לרוב בחוץ, כבלי הטעינה צריכים להיות עמידים במיוחד בפני גורמים סביבתיים. זה כולל חשיפה לאור שמש, גשם ותנאי מזג אוויר אחרים. החומרים המשמשים בכבלים צריכים להיות עמידים בפני קרינת UV כדי למנוע השפלה מחשיפה ממושכת לאור השמש. עמידות למים חיונית גם כן, מה שמבטיח שהכבל מסוגל לעמוד בגשם ובתנאי רטוב אחרים.

    בנוסף לעמידות במזג האוויר, יש לתכנן את כבלי הטעינה כך שיסבלו מאמץ מכני. זה כולל התנגדות למשיכה, פיתול או כיפוף במהלך שימוש קבוע. הכבלים צריכים להיות מסוגלים לעמוד בבלאי האופייניים לשימוש יומיומי ולהישאר אמינים עבור בעלי הרכב החשמלי.

    גורמי מפתח אלה של עמידות בטמפרטורה ועמידות חיצונית ממלאים תפקיד חיוני באיכות ובביצועים הכוללים של כבלי טעינה חד פאזיים לרכב חשמלי. חשוב לוודא שגורמים אלו יטופלו בתהליך התכנון והייצור של הכבלים כדי לספק חווית טעינה חיובית לבעלי רכב חשמלי.

    כותב המאמר: סהר אוחיון

    כותב ראשי בצוות של חנונים טכנולוגיים

    כחובב טכנולוגיה מושבע, כניסתם של הרכבים החשמליים ועמדות הטעינה לשוק, התגלו כמרגשים הרבה יותר מאשר להמתין ליציאתו של האייפון החדש. באתר ספארק פלאג אני אעזור לכם להבין לעומק את העולם המרגש של רכבים חשמליים ועמדות טעינה.

    מאמרים מומלצים

    מתי מטעינים רכב חשמלי?

    בעלי רכבים חשמליים נהנים מהנוחות של טעינת רכבם בבית, יתרון על פני מכוניות מסורתיות המונעות ...

    מידע נוסף
    עמדת טעינה לרכב חשמלי מומלצת

    עמדת טעינה מומלצת לרכב חשמלי + מדריך

    לאחר בדיקה של עשרות סוגי עמדות, עמדת הטעינה המומלצת ביותר היא עמדת הטעינה של איוי ...

    מידע נוסף