עמדת טעינה לרכב חשמלי תלת פאזי

עמדת טעינה 32 אמפר 22kW

  • עמדת טעינה עם חיבור Type 2
  • הספק טעינה מקסימלי של 22 קילו ואט - 32 אמפר 
  • כבל טעינה באורך 6 מטרים
  • שליטה על ידי אפליקציה וניהול זמני הטעינה, זרם הטעינה ועוד. התחברות עם בלוטוס
  • עומדת בתקן האירופאי CE המחמיר ביותר בעולם
  • דירוג אטימה גבוה במיוחד למים ואבק: IP65
  • שנתיים אחריות מלאה בתקנה ע"י חשמלאי מוסמך
  • משלוח לכל הארץ בעלות של 49.90 ש"ח בלבד

    למידע נוסף:

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.


    או התקשרו:
    077-997-1188

    ככל שהפופולריות של כלי רכב חשמליים ממשיכה לעלות ברחבי העולם, הצורך בפתרונות טעינה יעילים ואמינים הפך ליותר ויותר חשוב. פתרון טעינה חדשני אחד שזוכה לתשומת לב הוא עמדת הטעינה תלת-פאזית לרכב חשמלי. מטענים אלה מספקים שיטה מהירה ויעילה יותר לטעינת רכבים חשמליים, מה שהופך אותם לתוספת חשובה לנוף תשתית הטעינה.

    עמדות הטענה תלת פאזיות לרכב חשמלי פועלות על אספקת חשמל בעוצמה גבוהה, מה שמאפשר קצב טעינה גבוה יותר בהשוואה למטענים חד פאזיים. קצב הטעינה המוגבר הזה יכול להפחית באופן משמעותי את משך הזמן הנדרש להגיע לטעינה מלאה, מה שהופך את חווית הטעינה לנוחה יותר עבור בעלי רכב חשמלי. בנוסף, מטענים אלה נועדו לעבוד עם דגמי רכב חשמליים שונים ולהתאים ליכולות כוח שונות, ולספק פתרון טעינה גמיש.

    סקירה כללית של עמדות טעינה תלת פאזיות לרכב חשמלי

    היתרונות של טעינה תלת-פאזית

    טעינה תלת פאזית מציעה מספר יתרונות עבור כלי רכב חשמליים, במיוחד בהשוואה לטעינה חד פאזית. היתרון העיקרי הוא המהירות בה ניתן להטעין רכב חשמלי. עמדות טעינה תלת פאזיות יכולות לספק כמות כוח גבוהה יותר, מה שמפחית משמעותית את הזמן שלוקח למלא את מצבר הרכב.

    יתרה מכך, טעינה תלת פאזית מאפשרת ניהול טוב יותר של רשת החשמל. באזורים שבהם מספר כלי רכב חשמליים נטענים בו זמנית, טעינה תלת פאזית יכולה לפזר בצורה שווה יותר את העומס על רשת החשמל, ולעזור לשמור על יציבות הרשת.

    מפרט טכני

    עמדת טעינה תלת פאזית פועלת בדרך כלל באמצעות רמת מתח של 400 וולט וטווח זרם של 16-63 אמפר. זה מאפשר הספק טעינה של עד 43.5 קילוואט (kW), גבוה במידה ניכרת מטווח ה-3.6-7.2 קילוואט המוצעים על ידי עמדות טעינה חד פאזיות.

    מחברי הטעינה עבור עמדות טעינה תלת פאזיות לרכב חשמלי משתנים לפי אזור וסוג הרכב. בישראל, המחברים הנפוצים ביותר הם Type 2 ו-CCS Combo 2. אלו הם אותם מחברים המשמשים באירופה, המספקים תאימות למגוון רחב של רכבים חשמליים.

    כאשר שוקלים התקנת עמדת טעינה תלת פאזית לרכב חשמלי, חשוב להעריך את הצרכים הספציפיים, כגון משך הטעינה והמרחק היומי שעבר הרכב החשמלי. בנוסף, יש להעריך בקפידה את התשתית החשמלית של אתר ההתקנה כדי להבטיח שהיא יכולה לתמוך בדרישת החשמל המוגברת.

    תהליך טעינה ויעילות

    הליך טעינה

    ניתן לחלק את תהליך הטעינה של רכב חשמלי תלת פאזי לשלבים הבאים:

    1. חבר את המחבר ליציאת הטעינה של הרכב.
    2. עמדת הטעינה יוצרת תקשורת עם הרכב החשמלי כדי לזהות את מפרטי הסוללה ודרישות הטעינה שלו.
    3. עמדת הטעינה מספקת מתח AC תלת פאזי למטען המשולב של הרכב החשמלי.
    4. המטען המשולב ממיר את מתח ה-AC למתח DC לטעינת הסוללה.
    5. מערכת ניהול הסוללות של הרכב החשמלי (BMS) מנטרת את תהליך הטעינה, ומבטיחה ביצועים ובטיחות מיטביים.

    עמדות טעינה לרכבים חשמליים תלת פאזיים מתוכננות לספק אנרגיה ביעילות, כאשר דגמים מסוימים מציעים יעילות טעינה של 90% ומעלה. ההתקדמות בטכנולוגיית ממירי AC/DC תורמת ליעילות רבה יותר ולטעינה יעילה של כלי רכב חשמליים.

    נדרש זמן לטעינה מלאה

    הזמן הנדרש לטעינה מלאה תלוי בקיבולת הסוללה של הרכב החשמלי, בעוצמת הטעינה של העמדה ובמטען המשולב של הרכב. כדי להעריך את זמן הטעינה, השתמש במשוואה הבאה:

    זמן טעינה (שעות) = קיבולת סוללה (kWh) / (כוח טעינה (kW) x יעילות טעינה)

    כדוגמה, שקול רכב חשמלי עם סוללה של 60 קילוואט, טעינה ב-22 קילוואט ויעילות טעינה של 90%. זמן הטעינה המשוער יהיה:

    זמן טעינה = 60 קילוואט / (22 קילוואט x 0.9) ≈ 3 שעות

    חשוב לציין כי זמני הטעינה עשויים להשתנות עקב גורמים כגון יצרן ודגם הרכב, מצב הסוללה ותנאי הסביבה.

    עלויות וחסכון

    השקעה ראשונית

    ההשקעה הראשונית עבור עמדת טעינה לרכב חשמלי תלת פאזי עשויה להשתנות בהתאם לגורמים כגון רמת עמדת הטעינה ודמי ההתקנה. עמדת טעינה ברמה 2, שיכולה לספק כוח של כ-6 קילוואט (kW) או מעט יותר ולהוסיף כ-20 מיילים של טווח לשעה, היא האפשרות הנפוצה ביותר לשימוש ביתי. העלות של עמדת טעינה ברמה 2 יכולה לנוע בין חינם אם כבר מותקנת אחת, לסביבות $300 עבור התקנה חדשה.

    זה חיוני לקחת בחשבון את העלות של שכירת חשמלאי מורשה להתקנה נכונה, שעלולה להוסיף יותר מ-2,000 דולר להשקעה הכוללת. לכן, חיוני לתקצב בהתאם הן לציוד עמדת הטעינה והן לעלות ההתקנה.

    צריכת אנרגיה

    צריכת האנרגיה משתנה בהתאם ליצרן ודגם הרכב החשמלי ולסך הקילומטרים שנסעו בכל חודש. כלל כללי להערכת צריכת האנרגיה הוא שכלי רכב חשמליים יכולים להגיע ליעילות של 3 עד 4 מיילים לקוט"ש. כדי לחשב את צריכת האנרגיה החודשית:

    1. קבע את סך הקילומטרים שנסעו בחודש.
    2. חלק את סך המיילים ב-3 עד 4 (הטווח הממוצע לקוט"ש).
    3. המספר המתקבל הוא צריכת ה-kWh החודשית המשוערת.

    כדי להעריך את עלות הטעינה, קח את צריכת הקוט"ש החודשית והכפיל אותה בתעריף החשמל המקומי לקוט"ש. במקרה של ישראל, ניתן להמיר את העלויות לשקלים חדשים (ש"ח) לצורך הערכה מדויקת יותר. על ידי השוואת עלויות הטעינה לעלויות הבנזין המסורתיות, מתברר שכלי רכב חשמליים מציעים חיסכון משמעותי בחזית האנרגיה.

    כותב המאמר: סהר אוחיון

    כותב ראשי בצוות של חנונים טכנולוגיים

    כחובב טכנולוגיה מושבע, כניסתם של הרכבים החשמליים ועמדות הטעינה לשוק, התגלו כמרגשים הרבה יותר מאשר להמתין ליציאתו של האייפון החדש. באתר ספארק פלאג אני אעזור לכם להבין לעומק את העולם המרגש של רכבים חשמליים ועמדות טעינה.

    מאמרים מומלצים

    מתי מטעינים רכב חשמלי?

    בעלי רכבים חשמליים נהנים מהנוחות של טעינת רכבם בבית, יתרון על פני מכוניות מסורתיות המונעות ...

    מידע נוסף
    עמדת טעינה לרכב חשמלי מומלצת

    עמדת טעינה מומלצת לרכב חשמלי + מדריך

    לאחר בדיקה של עשרות סוגי עמדות, עמדת הטעינה המומלצת ביותר היא עמדת הטעינה של איוי ...

    מידע נוסף