עמדת טעינה לרכב חשמלי חד פאזי

עמדת טעינה 32 אמפר 22kW

  • עמדת טעינה עם חיבור Type 2
  • הספק טעינה מקסימלי של 22 קילו ואט - 32 אמפר 
  • כבל טעינה באורך 6 מטרים
  • שליטה על ידי אפליקציה וניהול זמני הטעינה, זרם הטעינה ועוד. התחברות עם בלוטוס
  • עומדת בתקן האירופאי CE המחמיר ביותר בעולם
  • דירוג אטימה גבוה במיוחד למים ואבק: IP65
  • שנתיים אחריות מלאה בתקנה ע"י חשמלאי מוסמך
  • משלוח לכל הארץ בעלות של 49.90 ש"ח בלבד

    למידע נוסף:

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.


    או התקשרו:
    077-997-1188

    הפופולריות הגוברת של כלי רכב חשמליים הובילה לביקוש מוגבר לפתרונות טעינה יעילים ונוחים. פתרון אחד כזה, שתוכנן במיוחד עבור רכבים חשמליים חד פאזיים, הוא עמדת הטעינה החד פאזית. עמדות אלו מספקות דרך ידידותית ופרקטית לבעלי רכבים חשמליים להטעין את המכוניות שלהם בבית או במקומות ציבוריים.

    עמדות הטעינה החד-פאזיות נופלות בדרך כלל תחת הקטגוריה של טעינה ברמה 1 ורמה 2. עמדות טעינה ברמה 1 מסתמכות על שקעי חשמל סטנדרטיים המשמשים בישראל, המספקים כ-3-4 קילומטרים של טווח לשעת טעינה, מה שהופך אותם מתאימים לטעינת לילה. מצד שני, עמדות טעינה ברמה 2 הן חזקות יותר, עם קיבולות טעינה בסביבות 6 קילוואט, המספקות טווח של כ-30-40 ק"מ לשעת טעינה.

    הבנת רכבים חשמליים חד-פאזיים

    רכיבים בסיסיים

    רכבים חשמליים חד פאזיים פועלים על מערכת חשמל המורכבת ממרכיבים שונים. אלה כוללים:

    1. מנוע חשמלי: רכיב זה ממיר אנרגיה חשמלית לאנרגיה מכנית, אשר לאחר מכן מפעילה את הרכב.
    2. סוללה: מערכת אחסון האנרגיה של הרכב החשמלי, המאפשרת אחסון חשמל להפעלת המנוע.
    3. עמדת טעינה: מכשיר המספק חשמל לטעינת מצבר הרכב. במקרה זה, הוא מספק זרם חילופין חד פאזי (AC).
    4. בקר: זה מווסת את זרימת החשמל בין המצבר למנוע החשמלי, ומאפשר לרכב לפעול ביעילות ובבטחה.

    סקירה טכנולוגית

    רכב חשמלי חד פאזי משתמש בחוט מוליך יחיד כדי להעביר כוח באמצעות זרם חילופין (AC). זוהי מערכת פשוטה יותר בהשוואה לרכבים חשמליים תלת פאזיים, המשתמשים בשלושה חוטים מוליכים. טכנולוגיה זו מספקת את היכולת להטעין רכבים חשמליים דרך שקעי חשמל סטנדרטיים, מה שהופך אותה לנגישה יותר עבור משתמשים רבים.

    תהליך הטעינה כולל חיבור הרכב החשמלי לעמדת טעינה המסוגלת לספק חשמל חד פאזי. חיוני להיות מודע ליכולות של עמדת הטעינה ולוודא שהיא תואמת למצבר הרכב החשמלי כדי למנוע נזק אפשרי.

    באופן כללי, טעינה חד פאזית איטית יותר מטעינה תלת פאזית, מה שהופך אותה למתאים ביותר לטעינה ביתית או לשימוש לילה. עם זאת, הוא עדיין יכול לספק את הצרכים של בעלי רכבים חשמליים רבים, ולספק אפשרות טעינה יעילה ונגישה התואמת לתשתית החשמל הקיימת.

    למרות שרכבים חשמליים חד פאזיים עשויים שלא להיות יעילים כמו עמיתיהם התלת פאזיים, הם עדיין אופציה מעשית עבור משתמשים רבים המעוניינים לעבור לשוק הרכב החשמלי. שילוב טכנולוגיות מתקדמות כגון בלימה רגנרטיבית וחומרי סוללה משופרים יכולים לשפר את הביצועים הכוללים של כלי רכב חשמליים חד פאזיים אלה.

    יסודות עמדת טעינה

    סוגי עמדות טעינה

    קיימים סוגים שונים של עמדות טעינה לרכבים חשמליים, שניתן לסווג אותם כרמה 1, רמה 2 ורמה 3. עמדות הטענה רמה 1 משתמשות בשקע חשמל סטנדרטי והן האפשרות האיטית ביותר, בעוד שעמדות הטענה ברמה 3 מספקות פתרונות טעינה מהירה. מאמר זה מתמקד בעמדות טעינה חד פאזיות ברמה 1, הגדרות נפוצות בבית.

    • רמה 1: הספק נמוך, בדרך כלל 2-3 קילוואט, חד פאזי, 16A, ומתאים לכל רכב חשמלי. דורש מספר שעות כדי להטעין רכב חשמלי.
    • רמה 2: הספק בינוני, נע בין 6 ל-22 קילוואט, חד פאזי או תלת פאזי, 16A עד 32A, ותואם לרוב כלי הרכב החשמליים. דורש כמה שעות כדי להטעין רכב חשמלי.
    • רמה 3: הספק גבוה, לרוב עולה על 50 קילוואט ואפילו עד 170 קילוואט, טעינה מהירה DC. דורש פחות משעה כדי להטעין את רוב כלי הרכב החשמליים.

    מהירויות טעינה

    מהירויות הטעינה של כלי רכב חשמליים תלויות בעוצמת עמדת הטעינה, בקיבולת הסוללה של הרכב ובמצב הטעינה. עמדת טעינה חד פאזית ברמה 1 אורכת בדרך כלל מספר שעות כדי להטעין רכב חשמלי ומספקת מהירות טעינה של כ-2-3 קילוואט לשעה. אמנם זה עשוי להתאים לשימוש ביתי ולטעינת לילה, אך ייתכן שהוא לא יהיה אידיאלי עבור מקומות ציבוריים או נסיעות למרחקים ארוכים. ניתן לסכם את מהירות הטעינה הצפויה לטעינה חד פאזית כ:

    • עמדת טעינה ברמה 1: כ-2-3 קילוואט לשעה, מתאים לטעינת לילה ולנסיעות יומיות.

    ככל שהביקוש לרכבים חשמליים גדל והטעינה המהירה הופכת לקריטית יותר, הצורך בעמדות טעינה עם הספק גבוה יותר כמו רמה 2 ורמה 3 ימשיך לגדול. עם זאת, עמדות טעינה חד-פאזיות ממלאות תפקיד חיוני בהצעת פתרון חסכוני ופשוט עבור אנשים המשתמשים בכלי רכב חשמליים בעיקר באזורים מקומיים ולנסיעות יומיומיות.

    יתרונות כלכליים וסביבתיים

    חיסכון בעלויות

    אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של שימוש בעמדת טעינה לרכבים חשמליים חד פאזיים הוא החיסכון בעלויות בהשוואה לרכבים רגילים של מנוע בעירה פנימית (ICE).

    עמדות הטעינה מאפשרות גם לבעלי רכבים חשמליים להימנע ממחירי הבנזין המשתנים, מה שמוביל לעלויות אנרגיה צפויות יותר. בנוסף, מספר תמריצים זמינים לעתים קרובות עבור תשתית טעינת רכב חשמלי, מה שמפחית עוד יותר עלויות ומעודד אימוץ.

    פליטות מופחתות

    יתרון חיוני נוסף של שימוש בעמדת טעינה לרכב חשמלי חד פאזי הוא הפחתת הפליטות. מכיוון שרכבים חשמליים אינם מייצרים פליטת פליטת צינור, הם תורמים פחות משמעותית לזיהום האוויר בהשוואה לרכבי ICE מסורתיים. יתרה מכך, אם האנרגיה הנצרכת על ידי רכב חשמלי מקורה יותר ויותר ממקורות אנרגיה מתחדשים, ההשפעה הסביבתית הכוללת מצטמצמת עוד יותר.

    שילוב כלי רכב חשמליים ותשתיות טעינה בקהילות יכול לשפר את איכות האוויר, ולספק יתרונות בריאותיים לתושבים. פליטת גזי חממה נמוכה יותר תורמת גם למלחמה בשינויי האקלים, תוך התאמה עם המאמצים העולמיים להפחתת פליטת הפחמן.

    כותב המאמר: סהר אוחיון

    כותב ראשי בצוות של חנונים טכנולוגיים

    כחובב טכנולוגיה מושבע, כניסתם של הרכבים החשמליים ועמדות הטעינה לשוק, התגלו כמרגשים הרבה יותר מאשר להמתין ליציאתו של האייפון החדש. באתר ספארק פלאג אני אעזור לכם להבין לעומק את העולם המרגש של רכבים חשמליים ועמדות טעינה.

    מאמרים מומלצים

    מתי מטעינים רכב חשמלי?

    בעלי רכבים חשמליים נהנים מהנוחות של טעינת רכבם בבית, יתרון על פני מכוניות מסורתיות המונעות ...

    מידע נוסף
    עמדת טעינה לרכב חשמלי מומלצת

    עמדת טעינה מומלצת לרכב חשמלי + מדריך

    לאחר בדיקה של עשרות סוגי עמדות, עמדת הטעינה המומלצת ביותר היא עמדת הטעינה של איוי ...

    מידע נוסף