איך מתקינים עמדת טעינה לרכב חשמלי?

עמדת טעינה 32 אמפר 22kW

  • עמדת טעינה עם חיבור Type 2
  • הספק טעינה מקסימלי של 22 קילו ואט - 32 אמפר 
  • כבל טעינה באורך 6 מטרים
  • שליטה על ידי אפליקציה וניהול זמני הטעינה, זרם הטעינה ועוד. התחברות עם בלוטוס
  • עומדת בתקן האירופאי CE המחמיר ביותר בעולם
  • דירוג אטימה גבוה במיוחד למים ואבק: IP65
  • שנתיים אחריות מלאה בתקנה ע"י חשמלאי מוסמך
  • משלוח לכל הארץ בעלות של 49.90 ש"ח בלבד

    למידע נוסף:

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.


    או התקשרו:
    077-997-1188

    ככל שרכבים חשמליים הולכים וגדלים, התקנת עמדת טעינה בבית הפכה לדאגה עיקרית עבור בעלים חדשים. על ידי כך, הם יכולים לטעון בנוחות את כלי הרכב שלהם בן לילה, מה שהופך את הנהיגה החשמלית לחוויה נטולת בעיות. עמדות טעינה ביתיות זמינות ברמות שונות, כאשר מטענים ברמה 2 הם האידיאליים ביותר לשימוש מגורים. מטענים אלו מאפשרים טעינה מהירה ויעילה יותר עבור כלי רכב חשמליים.

    הכנה להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית כרוכה בהתחשב בגורמים כגון החיווט החשמלי הנוכחי, דגם המטען והמיקום המיועד להתקנה. עבור חלק מבעלי בתים, התהליך עשוי להיות פשוט כמו חיבור המטען, בעוד שאחרים עשויים לדרוש שלבים מסובכים יותר כמו שדרוג לוח החשמל שלהם או חיווט קשיח של המטען ללוח. בכל מקרה, הבטחת הגדרה בטוחה ופונקציונלית היא חיונית.

    הבנת עמדות הטענה לרכב חשמלי

    סוגי מטענים

    ישנם שלושה סוגים עיקריים של עמדות טעינה לרכבים חשמליים: רמה 1, רמה 2 וטעינה מהירה DC. עמדות הטענה ברמה 1 משתמשות בשקע 120 וולט רגיל ומתאימות לטעינה מזדמנת ואיטית בבית. עמדות טעינה ברמה 2 דורשות שקע 240 וולט ומציעות זמני טעינה מהירים יותר, מה שהופך אותן לאידיאליות לטעינה יומיומית של רכב חשמלי בבתים או במקומות ציבוריים. עמדות טעינה מהירה של DC מספקות יכולות טעינה מהירה ונמצאות בדרך כלל לאורך כבישים מהירים ובאזורים מסחריים.

    דרישות חשמל

    בעת התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי, חשוב לקחת בחשבון את הצרכים והדרישות החשמליות. עבור עמדות טעינה ברמה 1, מספיק שקע חשמל סטנדרטי של 120 וולט. עמדת טעינה ברמה 2 דורשת שקע 240 וולט ייעודי, מה שעשוי לחייב שדרוג של לוח החשמל של הבית. יש לקחת בחשבון גורמים כגון קיבולת הטעינה של הרכב החשמלי, מהירות הטעינה הרצויה ומקורות כוח זמינים בעת קביעת האפשרות המתאימה ביותר.

    זכור, חיוני להתייעץ עם חשמלאי מקצועי בעת תכנון התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי, שכן הוא יכול להעריך את יכולות מערכת החשמל ולדאוג להתקנה נכונה על פי תקני החשמל ותקנות עמדות הטעינה.

    תהליך התקנה

    העסקת חשמלאי מוסמך

    כאשר מתכננים התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי, חיוני להזמין חשמלאי מוסמך. איש מקצוע זה יהיה בעל הכישורים והמומחיות הדרושים לביצוע ההתקנה בצורה בטוחה ומדויקת. חשמלאי יכול להעריך את החיווט החשמלי הקיים ולקבוע אם נדרשים שינויים כלשהם. עבודה עם מערכות 240 וולט, כמו עם עמדות טעינה ברמה 2, מדגישה במיוחד את הצורך באיש מקצוע מיומן כדי למזער סיכונים.

    הכנת האתר

    לפני התקנת הציוד, חשוב להכין את האתר. על החשמלאי המוסמך להעריך את מיקום עמדת הטעינה, תוך התחשבות בגורמים כגון נגישות, תנאי מזג האוויר ושטח פנוי. יתר על כן, ייתכן שהחשמלאי יצטרך:

    • אמת את הקיבולת החשמלית של הבית.
    • ודא שהמרחק בין עמדת הטעינה ללוח המפסק מתאים.
    • בדוק שהארקה נכונה זמינה.
    • קבעו את הזרם המתאים למטען, שהוא בדרך כלל סביב 32A עבור בתים ישראלים.

    התקנת הציוד

    לאחר הכנת האתר והשלמת כל השדרוג הנדרש למערכת החשמל, ניתן להתחיל בתהליך ההתקנה. החשמלאי יבצע את השלבים הבאים:

    1. התקן את עמדת הטעינה בצורה מאובטחת לקיר או לעמוד טעינה ייעודי.
    2. חבר את המטען למערכת החשמלית, בדרך כלל באמצעות מעגל ייעודי של 240 וולט.
    3. בדוק את עמדת הטעינה כדי לוודא שהיא פועלת כהלכה.
    4. בדוק את התפעול והתחזוקה של הציוד עם בעל הבית.

    הערה: אם מתקינים מד משנה, יש להגדיר אותו למדוד רק את השימוש בטעינת הרכב החשמלי ולאפשר חיוב מדויק.

    הליך ההתקנה המתואר לעיל הוא כללי, והשלבים הספציפיים עשויים להשתנות בהתאם לציוד הטעינה של הרכב החשמלי ולמערכת החשמל של הבית. זכור, תמיד עדיף להתחיל עם חשמלאי מוסמך כדי להבטיח התקנה בטוחה ונכונה.

    תחזוקה ופתרון בעיות

    בדיקה שגרתית

    בדיקה ותחזוקה שוטפת של עמדת טעינה לרכב חשמלי חיונית להבטחת יעילותה ואריכות הימים שלה. כמה שיטות מומלצות לבדיקה שגרתית כוללות:

    • בדיקת כבל הטעינה לאיתור נזק או בלאי גלויים
    • בדיקת מעטפת עמדת הטעינה לאיתור סדקים או שקעים אפשריים
    • אימות תקינותו של מחבר הטעינה וכי הוא מחובר היטב לעמדת הטעינה
    • ניטור מחווני הביצועים של עמדת הטעינה, כגון לוחות תצוגה או נורות LED, כדי להבטיח פונקציונליות תקינה

    ביצוע בדיקות שגרתיות אלה יכול לסייע במניעת בעיות פוטנציאליות ולהבטיח שעמדת הטעינה פועלת ביעילות מיטבית.

    בעיות נפוצות ופתרונות

    ישנן מספר בעיות אופייניות שעלולות להתעורר עם עמדות טעינה לרכב חשמלי:

    1. כבל טעינה פגום: נזק מקרי או ונדליזם עשויים לדרוש החלפת כבל הטעינה. היה מוכן להחליף את הכבל, במידת הצורך.
    2. תקלה במערכת: ייתכן שיהיה צורך באיפוסים ידניים של המערכת או בפתרון בעיות טכניות לבעיות תקופתיות, כגון קישוריות או תקלות בתוכנה.
    3. החלפת עמדת טעינה: לעמדות טעינה יש בדרך כלל תוחלת חיים של כעשר שנים. בסופו של דבר, יהיה צורך להחליף את עמדת הטעינה כדי לשמור על יעילות וביצועים.

    על ידי מודעות לבעיות הפוטנציאליות הללו, בעלי רכבים חשמליים יכולים לנקוט באמצעים יזומים כדי להפחית אותן ולשמור על הביצועים הכוללים של עמדת הטעינה שלהם.

    כותב המאמר: סהר אוחיון

    כותב ראשי בצוות של חנונים טכנולוגיים

    כחובב טכנולוגיה מושבע, כניסתם של הרכבים החשמליים ועמדות הטעינה לשוק, התגלו כמרגשים הרבה יותר מאשר להמתין ליציאתו של האייפון החדש. באתר ספארק פלאג אני אעזור לכם להבין לעומק את העולם המרגש של רכבים חשמליים ועמדות טעינה.

    מאמרים מומלצים

    מתי מטעינים רכב חשמלי?

    בעלי רכבים חשמליים נהנים מהנוחות של טעינת רכבם בבית, יתרון על פני מכוניות מסורתיות המונעות ...

    מידע נוסף
    עמדת טעינה לרכב חשמלי מומלצת

    עמדת טעינה מומלצת לרכב חשמלי + מדריך

    לאחר בדיקה של עשרות סוגי עמדות, עמדת הטעינה המומלצת ביותר היא עמדת הטעינה של איוי ...

    מידע נוסף